30 Yaş Öncesi Yapılası 30 Şey

Herkese Merhaba,

2 ay sonra yirmili yaşlara veda ediyorum. Sanki bir sırmış da, benim bile haberim yokmuş gibi, bu sabah gözümü açar açmaz ilk idrak ettiğim şey oldu. Duygusal gündemime kısa bir süreliğine de olsa bir füze gibi düştü. İlk, yok ben yanlış hesaplıyorum aslında 29'a gireceğim diye kendimi kandırmaya çalıştım. (Daha önce 17 yaşı fena atlamıştım da, iki yıl kendimi 16 sanıp birden 18 olmuşluğum var :)) Olmayınca, dolu dolu 29 olacağım, 30'dan da gün alacağım diyerek biraz kendimi avuttum. Ne demişler "Dirty Thirdy!"

İlham kaynağım Pinterest'te yarım saatlik bir turun ardından, 30 yaş denildiğinde burnu sızlayan tek kişi olmadığımı anladım. 30 yaşa özel birçok tema ve parti fikri edindikten ve bazılarını da unutmayayım diye kaydettikten sonra, 30 yaşıma girmeden yapmam gereken 30 şey adında bir liste oluşturmaya karar verdim. Listeye geçmeden bazı fotoğrafları sizin için derledim. Buyrunuz:
30. doğumgünü fikirleri


Yapılması gereken 30 şey demek, 30 ayrı karar demek bir bakıma. Bunu duyan ve üzüntümü anlamaya çalışan eşim, iki tepki verdi: 1. "Ben de 30 yaşıma girdim hem de hiç öyle bunalıma girmedim. Gayet normal bir kutlama yaptın nedense bana." ikincisi de "30 karar mı aldın!!!" Tabi aslında henüz sadece 4 karar aldım. Dürüst olmak gerekirse 5. karar "Yirmi yaş dişlerini çektir!" 6. karar "Kapsamlı bir taramaya gir." 7. karar "Burun ameliyatı ol."... gibi hiç işime gelmeyen ve hayatımın sonuna kadar yapmamayı dilediğim kararlardan oluşursa daha faydalı bir süreç geçireceğim ama eksik olsun varsın. Onun yerine tercihim "Önümüzdeki 54 günde 30 kitap oku." "Postcardlarını bir projeye çevir." "Bloğa en az iki günde bir düzenli ve kaliteli içeriğe sahip yazı yaz." "Her gün 1 saat yürü." "Sebze ağırlıklı beslen, çikolatayı azalt." gibi yapılması daha az acılı hatta keyifli kararlardan yana.

Bu postu yazmamın nedeni sizlerden gelecek önerilere ihtiyacımın olması. 30 yaşı atlattınız mı? Sizin önümüzdeki yıl ya da yeni yaşınızla ilgili kararlarınız var mı? Ya da tamamen bağımsız olarak 30 yaş öncesi yapılması iyi olur, sonra pek yapılmıyor dediğiniz neler var :) Lütfen yorumlarınızı benden esirgemeyin olur mu?

Sevgiler...





Yorumlar

  1. Ben 3 Kasımda 31 oluyorum :) Böyle bir araştırmaya girmemiştim ama zaten yaşla ilgili bir problemim hiç olmadı. Bizzat görmedim tabii ama resimlerden 30 olduğunu da hiç çaktırmıyorsun doğrusu. Benim bir tavsiyem yok yalnız 30. yaşımı diğerlerine göre yere daha sağlam basarak, daha mutlu, daha huzurlu geçirdiğimi söyleyebilirim. Bir olgunluk geldi sanki üstüme ;) Yok yok olgunluk değil de ne bileyim?! Kendimi daha iyi tanıdım diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı yazdıktan sonra ben de çevremden yorumlar aldım, sen daha 30 değilsin 29 sayılırsın neden yazdın öyle diye :) Sanırım ben ve çevremdekiler yaş konusunda epeyce takıntılıyız :) Çok teşekkürler bu arada. Umarım ben de öyle bir yaş geçiririm. İnsan daha ne ister ki! Huzur, mutluluk, yere sağlam basan ayaklar ve kendini keşfetme... Bence muhteşem bir yaş olmuş sana :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar