Kışa Hazır Mıyız? >>>Winter is coming!

Dur daha sonbahara bile hazır değildik demeyin. Elinizi çabuk tutun... Yazın yemekten keyif aldığınız barbunya, taze fasulye, bamya ne varsa stoklayın... Geçen yaz annemler tam da bu dönemde ellerinde İzmir'den getirdikleri bamya ve diğer yaz güzellikleriyle evimin yolunu tutmuşlardı. Yetmez gibi bir o kadar da İstanbul'dan aldılar. Yoğun iş temposuna iki günlük arada, neden gezmek yerine tüm zamanımızı fasulye, domates, bamya ve barbunyalar arasında geçirdiğimizi sorgulayıp hatta isyan edip anneme söylenip durmuştum. Ama masallar hep aynıdır; karınca ve ağustos böceği gibi... Tüm kışı derin dondurucudaki sebzelerle geçirdik, ben özellikle misafirli günlerde beni zorlayan anneme içimden uzunca teşekkürler ettim ve mesailerle geçen zamanımda pratik ve sağlıksız gıdalar dışında iyi bir alternatif yaratmış olduk.

Hafızam önemli şeyleri hatırlama konusunda balıktan biraz hallice olduğundan bu sene tek başıma bu işi yapamam herhalde diye düşünüyordum ki annemler İstanbul'a geldi. Bu kez daha makul ölçüde aldığımız sebzelerle mutfağa girdik. Hem gelecek sene okuyup tarifleri uygulamak, hem de benim gibi bu konularda hiç bilgisi olmayanların faydalanmasını sağlamak için üşenmeyeyim haydi bunu da yazayım dedim :)

Bazı basit kurallar var:

* Barbunyalar için, barbunyaları ayıklayıp bir kapta üstüne kaynattigimiz suyu dökerek bir saat beklettik. Ardından barbunyaları bir süzgece alıp kuruttuk ve iki kişi icin yeterli olacak kadarını (500 gram kadar) ayırıp poşetledik.

* Bamyaların saplarını temizledik. Kaynattığımız suyu yine bir kaba aldığımız temizlenmiş bamyaların üstüne döktük. Kaynatırken iki üç tane limon tuzunu suya atmışız. Az atılması bamyanın sıvı akıtmasına (bir adı var da yazmayayım :)) çok konulması da kötü kokmasına neden olurmuş bilginize. Biz iki kilo bamya için üç adet atmişiz. Geçen sene sanırım 7-8 kilodan yapmıştık bamyayı. Diğerlerini de en az o kadar yapınca ben bu yazdığım tüm sebzelerin yaz sebzesi olduğunu unuttum adeta. Şimdi yazarken fark ettim de bu yaz hiç bamya yememişim. (Yani başkasında yedim de, kendim alıp temizlememişim. Hiç de üzülmedim ne yalan söyleyeyim, yemeği güzel, temizlemesi işkence! :)  )

* Taze fasulyeleri temizledik ve doğradık. Bir kilo taze fasulye için iki domates olacak şekilde domateslerimizi soyup incecik doğradık. Taze fasulyeleri bir tencereye alıp üstüne ince doğradıgımız domatesleri koyduk. Domateslerin azıcık rengi değisince aldik. Sogumaya bırakıp soguduktan sonra poşetledik.

domates suyunu dondurma


* Yaklasik dört kilo domatesi ince ince doğradık ve bir süzgeçte süzerek suyunu aldık. (Bu suyu buz kaplarına dökerek dondurabilir ve gerektiğinde makarna soslarınıza, çorbalarınıza ekleyebilirsiniz, sakın dökmeyin. Ayrıca, çok faydalı olduğundan içebilirsiniz de.) Suyu süzülen domatesleri bir tencereye alıp hafif koyulaşana kadar ocakta tuttuk. Bu arada üstünde oluşan köpükleri hiç karıştırmadan hafifçe üstünden aldık. Soğuyunca da poşetleyip kaldırdık.


domates suyunu dondurma


Ben fırsatım olursa bir şeyler daha stoklamayı planlıyorum. Her şey bir yana da kıpkırmızı ve lezzetli domatesleri kışın çok arıyorum.

Hem zaten bence kış, bahar ve yazı özleyelim diye var...

Yorumlar

Popüler Yayınlar