Sevgiliye Tarifler

Sevgililer gününe bir gün kaldı. Ben eski fotoğraflarıma bakarken bir yıl önceki pratik lezzetlerimi ve yaptığım pastayı gördüm de bu bir yılda geldiğim yola inanamadım :) Neyse o pastayı yazının sonunda paylaşacağım. Azıcık merak :)

İlki, kalpli makarna:


Makarnayı haşlama süresinden 2 dakika daha az haşlayarak kalpli bir kaba hafif eğimli tutarak kap tamamen dolana kadar hepsini yerleştirmiş ve üstüne ve aralarına kıymalı domatesli harç koyarak, en sonunda da üstüne de kaşar peyniri koyup fırına vermiştim.


Görüntü ve lezzeti çok güzeldi. Aslında peynir rendelenirse görüntü daha da hoş olabilir.

İkincisi ev yapımı minik kumpirler:


Patatesleri normal haşlama süresinin biraz altında haşlayın. (Ben düdüklü tencerede 10 dakika değil de 7 dakika kadar haşladım.) Dikkatlice üst tarafını biraz traşlayın ve içini çok dikkatle oyun. Oyduğunuz kısmı bir kaba ayırın ve garnitürü, mayonezi, seviyorsanız biraz da süzme yoğurdu bu kapta karıştırın. Oyduğunuz patateslerin içine yerleştirin ve çok kısa süre fırınlayın. 

Üçüncüsü muzlu ve çilekli tartoletler:


Hazır olarak satılan tartoletlerin içine hazır dolgu kremalarından yapıp üstüne muz ve çilek ekleyebilirsiniz. 

Şimdi sıra geldi benim bir yıl önce yaptığım pastaya, aslında ben bu pastayı daha önce yazmıştım Sevgililer Günü, Küçük Şeyler ve Aşk Pastası şimdi o kadar amatör geliyor ki anlatamam, oysa o zamanlar sanat eseri yarattığımı düşünüyordum! Acaba bir gün şu an yaptığım pastalar için de aynı şeyi der miyim, ne dersiniz?

Sevgiliniz olsun ya da olmasın, gününüz güzel geçsin! Geri kalan günlerden hiçbir farkının olmadığını biliyoruz nasıl olsa :)

Yorumlar

  1. Kalpli makarna süpermiş, bir de şu muzlu ve çilekli tartoletler nefis görünüyorlar...Öğle yemeğinden sonra kahvenin yanında çok da iyi giderdi :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denerseniz sonucu yazın olur mu :) Çok teşekkürler.
      Sevgiler,
      Yeliz

      Sil
  2. Ben tartoletlere bayılırım. Bir ara satılıyordu altları ama şimdi göremiyorum:) Gerçi görmesem daha iyi sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söyleyeyim mi yerini :)) (Ben kilo alıyorsam herkes alsın banane :p)
      Carrefour'dan almıştım ben :) Gerçi uzun zamandır ben de denk gelmedim ama pek güzel oluyorlar hakikaten <3

      Sil
  3. arkaplanınız çok güzel ama yazılarınız okunmuyor maalesef:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilk kez boyle bir yorum aliyorum. Hemen duzeltmek isterim, bilgisayardan mi telefondan mi girdiniz? Tam olarak nasil bir sorun yasadiniz?

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar