Royal Icing - Kurabiyenin Sanatı...

Herkese merhaba,

Geçtiğimiz hafta sonu yıllardır almak istediğim bir eğitimi aldım ve harika sonuç elde ettim. 
Bu eğitim nedir derseniz, butik pastacılık ya da kurabiye ile ilgilenen herkesin bildiği ama Türkiye'de becerebilen yok ki diye hayıflandığı, biz Türklerin de bu işte çok emek var, müşteri karşılığını vermez diyerek girişmediği royal icing ile kurabiye yapımı.

kurabiye

Royal icing nedir, önce biraz ondan bahsedeyim.
Yumurta akı ve pudra şekerini çırptığınızda royal icing kremasını elde ediyorsunuz. Bunun bir oranı var, ne çok sıvı ne de katı olmamalı. 
Krem tartar ya da başka malzemelerle royal icing yapanlar da var. Açıkçası ben kurstan önce birkaç tarif denemiş ama çok başarılı olamamıştım. (Hatırlamayanlar için Tıkk Tıkk)

Daha sonra da elde ettiğiniz bu kremayı kurabiyeye sıkıp kurutuyorsunuz. İsterseniz kabartma tekniği uyguluyorsunuz ya da boyayabiliyorsunuz.
kurabiye

Ben paylaştığım görseldeki kurabiyelerin (kaplanmış haldeydi) sadece üst figürlerini 6 saatte sıkıp boyayabildim. Varın zorluğunu siz düşünün. Gerçekten çok büyük bir emek var. Elbet daha pratik modeller de çalışılabilir royal icing ile. Ama şeker hamuruna göre daha zor olduğu aşikar.

Diğer farkları nedir derseniz, daha canlı, parlak duruyor. Şeker hamuru ise daha mat ve aynı yükseklikte yani üç boyutlu algısı yok.
Onun dışında royal icing işe sanat katmak isteyenler için harika bir araç. İstediğiniz kadar uğraşabilirsiniz, karşılığı güzellik ve sanat olur, size döner.

Şu anda, yeni royal icing denemelerim için inanılmaz heyecanlıyım. Mayıs ayına kadar tekniğimi oturtmam gerek çünkü mayısta royal icingin dünya çapında en iyi ismi olan Marta Torres'ten eğitim alacağım ve master seviyesine çıkacağım royal icingli süslemede.
Ardından, yani bu yaz da Türkiye'de royal icing kursunu veren az sayıda insandan biri olmayı planlıyorum.
Belki o kurslardan birinde buluşuruz seninle...
Kim bilir...
Sevgiyle...

Yorumlar

  1. Marta torrestan ne zaman,nerede kurs alacaksin. Amerika da çok meşhur bu teknik. Royal icing satılıyor hazır renk renk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cake Show için gelecek mayıs ayının ilk haftası. Evet, aslında yurtdışında bizim gibi şeker hamuruyla kurabiye yapan neredeyse yok. Olanlar da çok kötü çalışmalar. Sanırım onlar royal icingte iddialı, bizimkiler de şeker hamurunda :))

      Sil
  2. gerçekten harika olmuş başarılar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Size de mutlu günler...

      Sil
  3. Daim olsun başarılarınız. Harika görünüyor. Gerçekten ne emek var orada. Gerçekten bir gün belki de bir yerlerde görüşürüz. Ne güzel de olur.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Dilerim bir gün karşılaşırız :)
      Sevgiler yürekten...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar